Strefy rozrywki w centrach handlowych
2019/12/31
Odeszły czasy kiedy centrum handlowe oferowało swoim klientom tylko sklepy i stoiska z przekąskami. Szeroka oferta restauracji również nie jest już jedynym chwytem marketingowym mającym zachęcić do wizyty większe grono odwiedzających. Już od dłuższego czasu trwa trend wymyślania coraz szerszego wachlarza atrakcji, mającego zatrzymać potencjalnych klientów w galeriach komercyjnych na wiele godzin.
Pierwsze lokale rozrywkowe w centrach handlowych.
Jedną z pierwszych rozrywek, które pojawiły się w galeriach handlowych były kina. Teraz w większości dużych galerii odwiedzający mogą oglądnąć najnowsze produkcje, w przerwie pomiędzy zakupami. Przykładem może być Multikino w Złotych Tarasach w Warszawie albo Cinema City w krakowskiej Plazie czy Galerii Kazimierz.
Kolejnym zabiegiem, tym razem skierowanym do rodziców z małymi dziećmi, było wyposażenie centrów w miejsca przyjazne dzieciom. Rodzice zyskali możliwość pozostawienia swoich pociech na czas zakupów w kolorowych, dobrze wyposażonych świetlicach. Dużą popularność zyskały też sale kulkowe, które szybko stały się modnym miejscem na imprezę urodzinową dla najmłodszych.
Dla dorosłych stworzono lokale z kręglami i stołami bilardowymi, w których grono przyjaciół mogło spotkać się aby spędzić razem czas, często przy akompaniamencie muzyki i alkoholu.
Sport w centrach handlowych.
Moda na zdrowy tryb życia i aktywność sportową nie uszła uwagi właścicieli wielkich handlowych kompleksów. W ofercie pojawiły się nie tylko restauracje ze zdrową żywnością ale również siłownie, kluby fitness, np. w warszawskiej Galerii Mokotów czy poznańskiej Galerii Malta, gdzie również można znaleźć korty do squasha a nawet escape room.
Teraz siłownia w galerii już nikogo nie zaskakuje a spotkać można coraz bardziej pomysłowe atrakcje sportowe. Galeria Bronowice w Krakowie oferuje swoim gościom skatepark, zlokalizowany tuż przy budynku. Centrum Skende Shopping przygotowało pełen kompleks sportowy dla dzieci. Najmłodsi mogą tam radośnie spędzać czas na placu zabaw a nieco starsze dzieci spróbować swoich sił na ściance wspinaczkowej. Mali miłośnicy rowerów, hulajnóg, desek i rolek również znajdą coś dla siebie – pumptrack a dla bardziej doświadczonych skatepark.
Poza obiektami wybudowanymi na stałe, galerie starają się też zwiększyć liczbę odwiedzających poprzez organizacje wydarzeń i eventów sportowych ograniczonych czasowo. Przykładem mogą być zawody rowerowe na specjalnie w tym celu postawionych mobilnych pumptrackach, zmagania deskorolkowe na mobilnej rampie skateparku lub ćwiczenia i instruktarze parkouru i street workout na mobilnym flowparku – konstrukcji złożonej z rurek i barierek. Takie wydarzenia często są również uświetnione pokazami prawdziwych mistrzów, zachwycających ekstremalnymi akrobacjami.
Galerie Handlowe już dawno przestały być tylko strefą handlu i zaczęły sięgać do coraz większej części naszego życia. Można w nich zjeść, zabawić się i poćwiczyć a nawet coraz częściej załatwić sprawy urzędowe. Czy na dobre, czy na złe, galerie zabierając coraz więcej naszego czasu.